چانگان CS 35

ماشین چانگان CS35 یک از پر فروش ترین کراس اوور های کامپکت خانوادگی در چین می باشد. فروش مناسب چانگان CS35 در بازار چین و کسب جایگاه نهم توسط این خودرو، نظر مسئولان سایپا را برای انعقاد قرارداد و عرضه این محصول شرقی به کشورمان جلب نمود تا این کراساوور کامپکت پس از یک دوره واردات مستقیم، در سایت کاشان سایپا شروع به مونتاژ گردد. چانگان CS35 به لطف طراحی مناسب، استهلاک منطقی و پشتیبانی گروه خودروسازی سایپا توانست آمار فروش مطلوبی را در بازار ایران تجربه کند و جالب است که بدانید چانگان CS35 با کمترین حاشیه به عنوان یک کراساوور نسبتاً ارزان و مردمی شناخته شد. اما شروع تحریم های صنعت خودروسازی باعث شد تا خیلی زود یعنی در سال 1398 همکاری سایپا و چانگان به پایان برسد و به دنبال آن تولید CS35 متوقف گردد. متاسفانه علیرغم عدم عرضه نسخههای جدید آن مانند چانگان CS35 پلاس در دنیا و در ایران، شاهد افزایش قیمت نمونههای صفرکیلومتر باقیمانده CS35 هستیم که با توجه به حضور رقبای تولید روز، این گرانی چندان منطقی به نظر نمیرسد. البته رضایت نسبی مالکین چانگان سیاس۳۵ باعث شده که این محصول محبوب چانگان علیرغم ترک بازارمان همچنان طرفداران خاص خودش داشته باشد . در عین حال با افزایش قیمتهای اخیر چانگان CS35 در بازار صفر، کار فروش ماشین در بازار دستدومها مقداری دشوارتر از قبل شده است
ماشین چانگان CS35 یک از پر فروش ترین کراس اوور های کامپکت خانوادگی در چین می باشد. فروش مناسب چانگان CS35 در بازار چین و کسب جایگاه نهم توسط این خودرو، نظر مسئولان سایپا را برای انعقاد قرارداد و عرضه این محصول شرقی به کشورمان جلب نمود تا این کراساوور کامپکت پس از یک دوره واردات مستقیم، در سایت کاشان سایپا شروع به مونتاژ گردد. چانگان CS35 به لطف طراحی مناسب، استهلاک منطقی و پشتیبانی گروه خودروسازی سایپا توانست آمار فروش مطلوبی را در بازار ایران تجربه کند و جالب است که بدانید چانگان CS35 با کمترین حاشیه به عنوان یک کراساوور نسبتاً ارزان و مردمی شناخته شد. اما شروع تحریم های صنعت خودروسازی باعث شد تا خیلی زود یعنی در سال 1398 همکاری سایپا و چانگان به پایان برسد و به دنبال آن تولید CS35 متوقف گردد. متاسفانه علیرغم عدم عرضه نسخههای جدید آن مانند چانگان CS35 پلاس در دنیا و در ایران، شاهد افزایش قیمت نمونههای صفرکیلومتر باقیمانده CS35 هستیم که با توجه به حضور رقبای تولید روز، این گرانی چندان منطقی به نظر نمیرسد. البته رضایت نسبی مالکین چانگان سیاس۳۵ باعث شده که این محصول محبوب چانگان علیرغم ترک بازارمان همچنان طرفداران خاص خودش داشته باشد . در عین حال با افزایش قیمتهای اخیر چانگان CS35 در بازار صفر، کار فروش ماشین در بازار دستدومها مقداری دشوارتر از قبل شده است.

بررسی چانگان CS35
چانگان CS35 یک کراس اوور شهری است که مجهز به یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی می باشد. این ماشین تک دیفرانسیل است و با موتور 4 سیلندر خود توانایی تولید 123 اسب بخار را دارد. طراحی بدنه آن فوق العاده نیست ولی طراحی قابل قبولی دارد. چانگان CS35 می تواند به سرعت 180 کیلومتر در ساعت برسد و صفر تا صد را در 15 ثانیه طی می کند. همان طور که گفته شد چانگان سیاس۳۵ یک کراساوور جمع و جور شهری است که شاید در هیچ زمینهای شما را شگفتزده نکند اما در عوض ناامیدتان هم نخواهد ساخت. مثلاً ظاهرش به اندازه امویام X22 فریبنده نیست اما مشکلات طراحی جک S3 راهم ندارد. یا چانگان CS35 در زمینه آپشن، به پای S3 نمیرسد ولی در برابر امثال رنو ساندرو استپوی بسیار کاملتر ظاهر میشود و خلاصه مطلب اینکه CS35 میتواند به عنوان یک خودرو کمحاشیه و کمدردسر، همراه قابلقبولی برایتان باشد.
شرکت چانگان توانسته با خلق چانگان CS35 ماشینی تولید کند که هم از نظر شتاب و هندلینگ شرایط متوسطی داشته باشد و هم برای استفادههای روزمره و عادی مشکلی ایجاد نکند. البته خودروی سیاس۳۵ این کراساوور چانگان ، جادارترین انتخاب در این رده قیمتی به حساب نمیآید اما برای استفاده خانوادههای کمجمعیت فضای کافی را در اختیار قرار خواهد داد و با کیفیت سواری قابلقبول و ارگونومی نسبتاً خوبی که دارد رضایت اکثر مشتریان را بدنبال داشته است. از دیگر نکات مثبت چانگان CS35 میتوان به مواردی نظیر مصرف سوخت مناسب، فرمان برقی نرم و پشتیبانی شبکه خدماتی سایپا اشاره نمود. البته تصور نکنید که سایپا در تمامی شعب خود خدماتی که به امثال تیبا میدهد را به CS35 نیز ارائه خواهد کرد اما در مقایسه با برخی از خودروهای چینی که در تیراژ بسیار اندک به کشورمان وارد شدند، شرایط چانگان CS35 بهتر میباشد. ضمناً دریافت 4 ستاره ایمنی از موسسه CNCAP چین و وجود ایربگهای جانبی (نسخه فول اتوماتیک) ما را به امنیت خودرو امیدوار نگاه داشته است؛ بخصوص که اکثر رقبای این سطح از بازار از کیسههوای جانبی بهره نمیبرند.
البته در میان تمامی این نکات مثبت خودرو چانگان cs35 ، مشکلاتی هم دیده میشوند. مثلاً جعبهدنده 4 سرعته اتوماتیک CS35 ساختاری قدیمی دارد و علیرغم نرمی تعویضها، از نظر چالاکی و هماهنگی با موتور، ضعفهایی از خود نشان میدهد. فضای بار ۳۸۴ لیتری صندوق هم برای یک کراساوور (حتی از نوع کامپکت) چندان جالب به نظر نمیرسد. همچنین نبود برخی از گزینههای رفاهی و ایمنی در چانگان CS35 نظیر تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر مرکزی، دوربین دندهعقب و ESP از دیگر مشکلاتی هستند که حالا با افزایش قیمتهای اخیر CS35 بیشتر به چشم میآیند. همچنین پلاستیکهای خشک بکار رفته در داخل کابین چانگان سیاس۳۵ تا حدودی حس و حال اقتصادی بودن را در ذهن تداعی میکنند که البته این مورد آخری با در نظر گرفتن شرایط رقبای چانگان، قابل چشمپوشی است.
داخل چانگان CS35
در داخل کابین چانگان CS35 طراحان چانگان سعی نمودهاند با ترکیب شاخصههای فانتزی با اِلمانهای قدرتی، تمامی سلایق را راضی نگاه دارند. مثلاً نشانگرهای اسپرت پشتآمپر در ترکیب با فرمان سهشاخه و خطوط مواج داخلی، ترکیبی مدرن و ظریف را در کابین چانگان سیاس۳۵ پدید آوردهاند اما همزمان دریچههای درشت و نسبتاً زمخت تهویه در کنار کنسول برآمده مرکزی، حس قدرت را در ذهن ایجاد میکنند. ماشین چانگان CS35 در مقایسه با رقیب دیگر خود هایما S7 از فضای کابین کوچکتری بهره می برد. خلاصه هدف هرآنچه که بوده ترکیب نهایی مناسب از کار درآمده و میشود از دیزاین داخلی CS35 که با الهام گیری از محصولات فورد ترسیم شده ابراز رضایت نمود.
خودرو چانگان CS35 از لحاظ فضاسازی هم اوضاع به نسبت خوبی دارد، ابعاد بدنه قابل قبول است و 4 سرنشین بزرگسال، سواری نسبتاً راحتی را داخل ماشین تجربه خواهند نمود، هرچند برای دستیابی به این فضا مقداری از گنجایش صندوق عقب کاسته شده است. ضمناً ارگونومی قطعات و سطح دسترسی به ادوات در چانگان سیاس۳۵ نیز مناسب به نظر میرسد و اگر کمبود برخی از آپشنها را در نظر نگیریم میتوانیم از حضور در اتاق CS35 لذت ببریم.
طراحی چانگان CS35
چانگان CS35 برخلاف بسیاری از خودروهای اقتصادی چینی از ظاهری ساده و در عین حال هماهنگ بهره میبرد. در واقع چانگان برای ساخت CS35 موفق شده به بهترین شکل از عنصر سادگی برای تعریف زیبایی استفاده نماید و با کمترین حجمدهی اغراقآمیز و بزککاریغیر ضروری، طرحی پخته را به تصویر کِشد. خطوط سیال بکار رفته در جایجای بدنه چانگان CS35 ، حس پویایی را در ذهن بیننده تداعی میکنند و ابعاد منطقی جلوچنجره، چراغها و سایر قطعات باعث شده که تناسب اندام خودرو در تمامی زوایا حفظ گردد؛

هرچند بهتر بود که سایز چرخها در چانگان سیاس۳۵ اندکی بزرگتر در نظر گرفته میشد اما همین سایز چرخ نیز برای این ماشین قابل قبول است. در این بین نباید از فرم عضلانی گلگیرها و سپرهای اسپرت ماشین CS35 هم غافل شد چراکه همین موارد به کمک اِلمانهای آفرودی موجود توانستهاند ظاهر محصول نهایی را به کراساوورهای اسپرت واقعی نزدیک نمایند. البته در سالهای اخیر خودروهای جدیدتر و زیباتری به بازارمان معرفی شدهاند که کار را برای نماینده چانگان دشوار نمودهاند اما با این حال همچنان میشود از طراحی چانگان CS35 به عنوان یکی از نقاط قوت ماشین یاد نمود.